Partner serwisu
Przestrzeń

PKP PLK zmodyfikowały umowę na średnicę. Zmiany na Wschodniej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP PLK zmodyfikowały umowę na średnicę. Zmiany na Wschodniej
mat. PKP PLK
Projektowanie przebudowy warszawskiej linii średnicowej trwa od 2018 r. i końca nie widać. Termin samej przebudowy również jest przekładany – obecnie zarządca infrastruktury deklaruje, że prace na Warszawie Wschodniej mogą ruszyć w 2026 r. Na razie PKP PLK wprowadzają kolejne zmiany do założeń projektu.

PKP PLK podpisały umowę z konsorcjum firm Torprojekt i Kuryłowicz & Associates w styczniu 2018 r. Obejmuje ona prace projektowe dla przebudowy linii średnicowej wraz z późniejszym nadzorem autorskim nad realizacją prac.

W sierpniu PKP PLK podpisały z projektantem kolejny, siódmy już aneks. Zmiany dotyczą głównie okolic Warszawy Wschodniej, która ma być przebudowywana w pierwszej kolejności. Wartość zamówienia wynosi teraz 39 mln zł netto.

Jedna ze zmian dotyczy korekty rozwiązań przejść podziemnych na Warszawie Wschodniej – wprowadzony zostanie łącznik pomiędzy tunelem w ciągu ul. Tysiąclecia a zachodnim przejściem stacji. Łącznik ten połączy zatem wszystkie tunele znajdujące się na stacji. Zaktualizowane zostaną analizy ruchu pieszego (w związku z realizacją łącznika i projektowaną stacją III linii metra). Aneks obejmuje zaprojektowanie ogrodzenia stacji Warszawa Wschodnia wraz zaprojektowaniem furt (wyjść roboczych) otwieranych zdalnie z LCS. Wyremontowany zostanie zabytkowy grzybek.

Zaprojektowany zostanie budynek posterunku odgałęźnego Podskarbińska, który znajdzie się w nowej lokalizacji. Przewidziano zaprojektowanie zabudowy nowych blokad liniowych. Przeniesione mają zostać obiekty PGE Energetyka Kolejowa w rejonie Chodakowskiej. Zaprojektowana zostanie kanalizacja ogólnospławowa.

Formę zmieni nowy most średnicowy. Wcześniej PKP PLK zakładały budowę mostu łukowego – na wzór przedwojennego. Teraz, zgodne z zaleceniami MKWZ, most średnicowy i sąsiednie wiadukty mają zostać zbudowane „w formie odtworzeniowej”, czyli na wzór tej, którą widzimy obecnie.

Sierpniowy aneks nie kończy zmian – PLK zapowiadają kolejne korekty w zakresie projektu. Jedna dotyczy budowy przejścia podziemnego w rejonie ul. Chodakowskiej, a druga – poprawy skomunikowania peronów przystanku Warszawa Stadion ze stacją metra Stadion Narodowy poprzez budowę nowego łącznika. Był on projektowany w ramach centralnego odcinka II linii metra, ale na etapie budowy zrezygnowano z jego budowy z uwagi na trudności realizacyjne.

PKP PLK „przewidują możliwość” rozpoczęcia przebudowy stacji Warszawa Wschodnia w 2026 r. (termin ten był już niejednokrotnie przekładany). Natomiast modernizacja linii średnicowej między Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią została przesunięta na okres po 2030 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5